Přejít k hlavnímu obsahu
Domů Laboratoř pro zapojení spotřebitelů

Laboratoř pro zapojení spotřebitelů

Štítky

inovace living labs vývoj nového produktu potravinářství zapojení veřejnosti quadruple helix
Logo-EIT Food

Místo realizace: Varšava, Polsko
Hlavní realizátor: Varšavská univerzita (PL)
Doba realizace:  2019 - dosud
Odkaz: Consumer Engagement Labs

Anotace: Laboratoř pro zapojení spotřebitelů vznikla jako živá laboratoř v rámci projektu EIT Food RIS Consumer Engagement Labs v rámci Varšavské univerzity v roce 2019 jako jedna z největších iniciativ v oblasti spoluvytváření potravin v Evropě.

Popis:

Laboratoř pro zapojení spotřebitelů je příkladem tzv. živé laboratoře (living lab). Jedná se o otevřené inovační ekosystémy zaměřené na uživatele v reálném prostředí, které využívají iterativní procesy zpětné vazby v průběhu celého životního cyklu inovace s cílem vytvořit udržitelný dopad. Zaměřují se na spoluvytváření (co-creation), rychlé prototypování a testování a rozšiřování inovací, přičemž poskytují společné hodnoty pro zúčastněné strany. V tomto kontextu fungují živé laboratoře jako zprostředkovatelé (orchestrátoři) mezi zúčastněnými stranami tzv. quadruple helix (čtyřnásobné šroubovice): občany (kteří jsou postaveni do centra inovací), výzkumnými organizacemi, podniky a vládními organizacemi.
Živá laboratoř nazvaná Laboratoř pro zapojení spotřebitelů vznikla v rámci projektu EIT Food RIS Consumer Engagement Labs v rámci Varšavské univerzity, která pro tuto laboratoř vytvořila inovativní metodiku. Zaměřuje se na rozvoj procesů spolutvorby, které zapojují firmy (výrobce), spotřebitele a výzkumné organizace do vývoje nových potravinářských výrobků pro konkrétní spotřebitelské segmenty a jejichž cílem je řešit aktuální společenské výzvy. 

Sdílejte na sociálních sítích