Přejít k hlavnímu obsahu
Domů O RIS3 Inspirace a příběhy PR, MARKETING A ZAPOJENÍ VEŘEJNOSTI

PR, MARKETING A ZAPOJENÍ VEŘEJNOSTI

Štítky

marketing zapojení veřejnosti příklady praxe

PR, marketing a zapojování veřejnosti jsou klíčem k úspěchu inovačních aktivit regionů.

(Inspirace a příběhy)

Úspěšná inovační politika na regionální úrovni nespočívá pouze v podpoře výzkumu, technologického rozvoje a podnikání. Klíčovým prvkem je také efektivní komunikace s veřejností, budování důvěry a vytváření pozitivního obrazu regionu jako místa inovací. Strategické PR a marketing pomáhají posilovat identitu regionu jako inovativního a otevřeného prostoru, který nabízí příležitosti pro podnikatele, investory, výzkumníky i obyvatele. Kvalitní komunikace dokáže přiblížit složitá témata srozumitelně a atraktivně, a tím zvýšit ochotu veřejnosti zapojit se do změn, podporovat nové projekty a využívat jejich výsledky.

V uvedených příkladech z praxe najdete inspiraci pro uplatnění PR a zapojování veřejnosti při realizaci RIS3.

Přehled inspirací a příběhů
Název projektu/aktivity/opatřeníSpecifikaceDopadMístoRealizace
Strategie KV°2040 (Karlovy Vary)Strategie rozvoje územíměstoCZ11/2020 - 01/2021
Shaping Future (Fraunhofer)Interaktivní spolutvorba scénářůstátDE09/2014 - 08/2017
RiConfigure (Mezin. konsorcium)Veřejnost jako hybatel změn ve společnostimezinárodníINT05/2018 - 07/2021
PRO Budějce (České Budějovice)Participativní rozpočetměstoCZ02/2024 - 05/2025
RIS3 MCATMonitorovací platforma RIS3 KatalánskaregionES2014 - 2020 (2027)
RUR - Region univerzitěSpolupráce kraje a univerzity na transformaci Ústeckého krajeregionCZ10/2023 - 12/2027
Partnerství MladoboleslavskaSpolupráce partnerů k posílení inovačního rozvoje MladoboleslavskaregionCZ98/2024 - dosud
VTP podpořený firmou AstraZeneca založila hub, VTP a inkubátor pro spolupracující firmy mezinárodníSE2024 - 2030
Trainee SørTréninkový systém na přilákání a udržení talentůregionDK2014 - dosud
Laboratoř pro zapojení spotřebitelůŽivá laboratoř na spolutvorbu nových potravinářských produktůstátPL2019 -  dosud
Ideathon Funkční městské oblasti Banská BystricaZapojení veřejnosti do přípravy integrované územní strategieregionSK01/2023 - 05/2023
Systém zapojování občanů městské části Praha 12 (MČ Praha 12)Zapojení obyvatel do revitalizačních projektůměstoCZ2023-2025
In For Care: Inovace v oblasti poskytování formální a neformální péčeZapojení modelu Quadruple Helix při návrhu veřejných služebmezinárodníSE, NO, NL, BE01/207 -  12/2019
Bilbao efekt: Překonání bariéry uzamčeníPříklad toho, jak může architektura a design pozitivně ovlivnit ekonomiku a kulturu města postiženého bariérou uzamčeníměstoES1997 - dosud
Překonání bariéry nezájmu veřejnosti (Fiktivní město Coneville)Spolutvorba řešení založených na příroděměstofikce (projekt CONE)06/2024 - 11/2026
     

Sdílejte na sociálních sítích