Přejít k hlavnímu obsahu
Domů PR, MARKETING A ZAPOJENÍ VEŘEJNOSTI

PR, MARKETING A ZAPOJENÍ VEŘEJNOSTI

Štítky

marketing zapojení veřejnosti příklady praxe

PR, marketing a zapojování veřejnosti jsou klíčem k úspěchu inovačních aktivit regionů.

(Inspirace a příběhy)

Úspěšná inovační politika na regionální úrovni nespočívá pouze v podpoře výzkumu, technologického rozvoje a podnikání. Klíčovým prvkem je také efektivní komunikace s veřejností, budování důvěry a vytváření pozitivního obrazu regionu jako místa inovací. Strategické PR a marketing pomáhají posilovat identitu regionu jako inovativního a otevřeného prostoru, který nabízí příležitosti pro podnikatele, investory, výzkumníky i obyvatele. Kvalitní komunikace dokáže přiblížit složitá témata srozumitelně a atraktivně, a tím zvýšit ochotu veřejnosti zapojit se do změn, podporovat nové projekty a využívat jejich výsledky.
Zapojování veřejnosti – ať už formou participativního plánování, společného navrhování, spolutvorby, konzultací, workshopů nebo komunitních kampaní – je klíčové nejen z hlediska transparentnosti, ale i pro ukotvení inovací v konkrétních místních potřebách a hodnotách. Inovační strategie, které vznikají „s lidmi, ne jen pro lidi“, mají větší legitimitu a dlouhodobě udržitelný dopad.

V uvedených příkladech z praxe najdete inspiraci pro řešení různých témat spojených s PR, marketingem a zapojováním veřejnosti. 

Přehled inspirací a příběhů
Název projektu/aktivity/opatřeníSpecifikaceDopadMístoRealizace
Strategie KV°2040 (Karlovy Vary)Strategie rozvoje územíměstoCZ11/2020 - - 1/2021
Shaping Future (Fraunhofer)Interaktivní spolutvorba scénářůstátDE09/2014 -- 08/2017
RiConfigure (Mezin. konsorcium)Veřejnost jako hybatel změn ve společnostimezinárodníINT05/2018 -- 07/2021
PRO Budějce (České Budějovice)Participativní rozpočetměstoCZ02/2024 - - 05/2025
Systém zapojování občanů městské části Praha 12 (MČ Praha 12)Zapojení obyvatel do revitalizačních projektůměstoCZ2023-2025
Překonání bariéry nezájmu veřejnosti (Fiktivní město Coneville)Spolutvorba řešení založených na příroděměstofikceN.a.

Sdílejte na sociálních sítích