PR, marketing a zapojování veřejnosti jsou klíčem k úspěchu inovačních aktivit regionů.
(Inspirace a příběhy)
Úspěšná inovační politika na regionální úrovni nespočívá pouze v podpoře výzkumu, technologického rozvoje a podnikání. Klíčovým prvkem je také efektivní komunikace s veřejností, budování důvěry a vytváření pozitivního obrazu regionu jako místa inovací. Strategické PR a marketing pomáhají posilovat identitu regionu jako inovativního a otevřeného prostoru, který nabízí příležitosti pro podnikatele, investory, výzkumníky i obyvatele. Kvalitní komunikace dokáže přiblížit složitá témata srozumitelně a atraktivně, a tím zvýšit ochotu veřejnosti zapojit se do změn, podporovat nové projekty a využívat jejich výsledky.
Zapojování veřejnosti – ať už formou participativního plánování, společného navrhování, spolutvorby, konzultací, workshopů nebo komunitních kampaní – je klíčové nejen z hlediska transparentnosti, ale i pro ukotvení inovací v konkrétních místních potřebách a hodnotách. Inovační strategie, které vznikají „s lidmi, ne jen pro lidi“, mají větší legitimitu a dlouhodobě udržitelný dopad.
V uvedených příkladech z praxe najdete inspiraci pro řešení různých témat spojených s PR, marketingem a zapojováním veřejnosti.
Název projektu/aktivity/opatření | Specifikace | Dopad | Místo | Realizace |
Strategie KV°2040 (Karlovy Vary) | Strategie rozvoje území | město | CZ | 11/2020 - - 1/2021 |
Shaping Future (Fraunhofer) | Interaktivní spolutvorba scénářů | stát | DE | 09/2014 -- 08/2017 |
RiConfigure (Mezin. konsorcium) | Veřejnost jako hybatel změn ve společnosti | mezinárodní | INT | 05/2018 -- 07/2021 |
PRO Budějce (České Budějovice) | Participativní rozpočet | město | CZ | 02/2024 - - 05/2025 |
Systém zapojování občanů městské části Praha 12 (MČ Praha 12) | Zapojení obyvatel do revitalizačních projektů | město | CZ | 2023-2025 |
Překonání bariéry nezájmu veřejnosti (Fiktivní město Coneville) | Spolutvorba řešení založených na přírodě | město | fikce | N.a. |